Skip to content

Tilts pār Pērses upi

Rīgas-Daugavpils lielceļam pie pilsdrupām bija tilts pāri Pērsei. Pirms Pirmā pasaules kara tas bija celts uz stipriem mūra balstiem. Diemžēl plūdos vairākkārt tika norauta un aiznesta koka virsdaļa. Pēc kara vēl bija atlicis viens mūra balsts, bet to nojauca 1935. gadā, būvējot jauno dzelzsbetona tiltu. Tilts bija 40 m garš, 7 m plats un izmaksāja 80 000 latus. To nez kādēļ uzspridzināja, sākot applūdināšanu. Pirms tam satiksme pār Pērsi noritēja pa koka tiltu uz koka „āžiem”, kuru gandrīz katru gadu vajadzēja celt no jauna, jo to parasti aiznesa Pērses ledus vai Daugavas plūdi.

Izdevumā „Rīts” 1935. gada 15. septembrī publicēts raksts  „Nodots lietošanā lielais Pērses tilts” teikts, ka 14. septembrī atklātais tilts lieliski varēs kalpot Pļaujas svētkiem, kuri Koknesē norisinājās 1935. gada 13. oktobrī.

Publikācijā rakstīts: „Ap plkst. 18 pie goda vārtiem pulcējās apkārtējie iedzīvotāji ar Kokneses pagasta vecāko Ūsiņu priekšgalā, lai sagaidītu  satiksmes ministru B. Einbergu. Plkst. 17,30  no Rīgas ieradās šoseju un zemesceļu departamenta direktors Melnalksnis, tehniskās  pārvaldes priekšnieks Silenieks, tiltu daļas vadītājs  Zālīte, 1. rajona inženieris Robežgruntnieks un Rīgas  apriņķa vecākais Zvaigzne.”

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *