Kamēr sadarbībā ar uzņēmumu Maquettica.eu pamazām top Kokneses dzelzceļa stacijas ēkas makets, iepazīsimies ar to, kā pirms gandrīz 90 gadiem Dzelzceļa virsvaldes padome organizēja tūrisma vilcienus, kas savā maršrutā iekļāva Koknesi.
Brauciens no Rīgas līdz Pļaviņām, no turienes liellaivās pa Daugavu līdz Koknesei un no Kokneses pa dzelzceļu atpakaļ uz Rīgu toreiz maksāja tikai 3,75 Ls, kas bija 40% no normālā pasažieru tarifa. Pasažieru rīcībā bija restorānvagons un pat deju zāle.
Pirmais izpriecu vilciens uz Koknesi-Pļaviņām devās 1933.gada 30.jūlijā un bija pilnībā izpirkts jau vairākas dienas iepriekš. Braucienā piedalījās 900 personas, kas izvietojās 10 vagonos. Restorānvagonu pilnībā iztukšoja jau turpceļā. No Pļaviņām ekskursantus pa Daugavu uz Koknesi vizināja ar trīs liellaivām un vairākām mazākām laivām. Kopumā pasākums tika novērtēts kā ļoti labi izdevies. Gadu pēc tam izpriecu vilcienus sāka dēvēt par tūristu vilcieniem.
1935.gadā tūristu vilciens Rīga-Koknese-Pļaviņas uzstādīja dalībnieku rekordu – 1800 tūristu. Lielākā daļa braucēju bija Rīgas strādnieki, kuriem ar valdības atbalstu bija dota iespēja par lētu maksu piedalīties braucienā. Pēdējais tūristu vilciena reiss notika 1940.gadā, padomju okupācijas gadā.
Projekta “SOLIS AUGŠUP!” mērķis ir stiprināt biedrības kapacitāti attīstot saimniecisko darbību, lai popularizētu Kokneses unikālo kultūras mantojumu kā platformu pilsoniskās sabiedrības aktivizēšanai un iedzīvotāju līdzdalībai.
Aicinām sekot līdzi jaunumiem biedrības FB lapā @BiedribaPersesKrasts/ un Instagram @biedribaperseskrasts/.
Projektu finansiāli atbalsta Islande, Lihtenšteina un Norvēģija caur EEZ un Norvēģijas grantu programmu “Aktīvo iedzīvotāju fonds”.
Foto: no biedrības “Pērses krasts” arhīva
Pingback: LIELCEĻŠ "RĪGA - DAUGAVPILS" UN STŪRESLEJAS -
Pingback: DAUGAVAS ŪDENSCEĻŠ -